vrijdag 6 november 2009
De rol van de Nederlanders.
Het had nog een reden, waarom er een Nederlander naar voren kwam. Zoals ik als zei, was het gedrag van de Nederlanders defensief en dat tot in de uiterste mogelijkheden. Van de Nederlanders kun je niet winnen, dat was de zucht van menig vorst merkwaardig genoeg. Ze bouwden huizen, steden, boten en legers en mochten overal tussendoor laveren in het Oosten en Noorden van Europa gedurende vele eeuwen.. Hoeveel steden zijn zij niet begonnen te bouwen, hoeveel welvaart, fabrieken en scheepvaart inclusief de bijgehorende handel hebben ze tot stand gebracht.? Het zou van een Nederlander meer geaccepteerd worden, dan van een Duitser als het goed ging en gaat met Duitsland en Nederland heeft daar belang bij. Erg veel belang. De verstandhouding moet optimaal zijn. Dat is misschien moeilijk uit te leggen aan een Engelsman. Of wat het is om zoveel welvaart te krijgen. Of wat het werkelijke belang daarbij is. Vertel me wie uw vrienden zijn, of ik vertel u wie uw vrienden zijn. Als je dat laatste toepast is het wel duidelijk. Soms kun je beter vrienden zijn, soms kun je beter niet teveel winnen, soms. Nederlanders kunnen vreselijke mensen zijn, daarom. De vrede wordt eerlijk verdeeld, de welvaart nog meer. Ik vertel u wie uw vrienden zijn en waarom.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

Geen opmerkingen:
Een reactie posten