dinsdag 5 januari 2010

De toekomst.

Over een paar jaar zal er een nieuwe koning benoemd worden in Engeland en ik weet niet wie dat zal worden.

Als prins Charles gepasseerd wordt voor zijn zoon, dan wijzen de vingers  misschien wel weer onze kant op. Jammer,  dus daar voel ik helemaal niets voor. In1969 is de afspraak gemaakt mijn familie met rust te laten en het concert in het Hyde Park was daarvan de afsluiting. Maar helaas niet echt, vele malen zijn een prins en veiligheidsagenten weg gestuurd door mij en andere familieleden. Totdat ze het eindelijk snapten. De rust kwam, toen we ze om de drie jaar een waarschuwing gaven en de rest van de bevolking voorlichtten. Nee, de wet zullen we niet overtreden en het land niet redden, dat redt zichzelf wel.  Dat helpt om de rust te bewaren.

Bovendien heb ik terdege gemerkt, dat de regering in Engeland altijd probeert de zaken recht te zetten op een moment dat er iets fout gaat. De koningin is steeds minder en minder gaan verdienen bijvoorbeeld, schrikbarende bedragen van 30 miljoen pond per jaar naar 9 miljoen pond en echt niet alleen om redenen van bezuiniging, daar geloof ik niets van. Wat voor redenen ze heeft  om het zover te laten komen, is mij niet bekend. Mijn vader is dus ook afgegaan, maar zo erg vond hij dat zelf niet eens. Het had er meer van weg, dat hij eindelijk plezier in het leven had. En ik kreeg de erkenning van hem, die ik verdiende. Ik sta overigens helemaal achter wat mijn vader deed, hij heeft de vrede in Europa grote diensten bewezen, dat moet ik toegeven.  Laat er dan toch eens iemand zijn, die werkelijk alles gewonnen heeft, de oorlog, de vrede en wat dies meer zij.

Al had ik  nooit, maar dan ook werkelijk nooit in zijn schoenen willen staan. Alles liever dan dat.

De tijden zijn veranderd, aangezien in Europa nu de grondwet als basis is geaccepteerd,  vallen alle leden hieronder en kunnen we elkaar feliciteren. Er is een staat geboren en dat is reden tot vreugde, in deze staat zijn alle mensen gelijk en worden geacht de wet te kennen, vooral de rechten van de mens en van het kind. Ik mag dus verlangen dat koningskinderen zich daar aan houden en deze rechten allemaal uit het hoofd kennen.  Meehelpen om een redelijke wetgeving te krijgen kon ik wel doen.  Verder gaat het niet. Koningen hebben niet meer het recht om buiten de wet om op te treden en zullen zich te allen tijden daar aan moeten houden. Dank zij de nieuwe grondwet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten